Przyprawy które „ratują mi życie” czyli przyprawy w kuchni które trzeba mieć

Jak zadbać o rozwój intelektualny dzieci?
14 października 2016
Jak wyleczyć boreliozę w trzech krokach.
25 października 2016
Pokaż wszystkie

Przyprawy które „ratują mi życie” czyli przyprawy w kuchni które trzeba mieć

Przyprawy w kuchni które trzeba mieć to lubczyk, liść laurowy, ziele angielskie, oregano, bazylia, kurkuma cynamon.

A co zrobić jeśli z naszej kuchni wieje nudą?

Nie pomogą świetne patelnie, jeśli nadal w naszej szafce w przyprawami jedynymi mieszkańcami będą: sól, pieprz, i mieszanka do kebaba. Znam wiele takich domów. Jakie są tanie przyprawy w kuchni które trzeba mieć aby nie wiało z niej nudą?

Dlaczego w ogóle warto używać przypraw? Zioła i przyprawy dodają potrawom smaku. Pomagają też naszemu układowi trawiennemu uporać się ze spożytym posiłkiem. Pobudzają nasz smak i wyobraźnie kulinarną. Zapewniam, że każdy ją ma, tylko czasem nieodkrytą 😉 ale UWAGA większość przypraw dostępnych w sklepach spożywczych zawiera wzmacniacze smaków i konserwanty.

Oto mój zestaw podstawowych przypraw:

Zestaw bulionowy który nadaje zupom niezapomnianego aromatu: liść laurowy, ziele angielskie i lubczyk.

Bez względu na to, czy gotuję bulion warzywny czy mięsny, te przyprawy są podstawą dobrego wywaru.

Przyprawy w kuchni które trzeba mieć:

Cynamoncynamon
Zabieram go nawet na wakacje bo nie wyobrażam sobie żadnego śniadania na słodko bez szczypty cynamonu. Najlepszy cynamon, to ten cejloński.

Dlaczego cynamon? Dodaje on smaku słodkim daniom. Wykorzystuje go do pieczonych jabłek, szarlotki, ale też do ryżu gotowanego na mleku roślinnym. Kasza jaglana z prażonym na maśle klarowanym jabłkiem (ze sporą porcją cynamonu), to jedno z moich ulubionych śniadań. Cynamon świetnie się łączy z mielonym imbirem oraz gałką muszkatołową. Po zastosowaniu tego trio, otrzymujemy piernikowy smak potrawy.

kurkumaKurkuma
Kurkuma to silna broń antynowotworowa koniecznie zaopatrz się w tę przyprawę. Można ją stosować w daniach tak, że trudno ją będzie odróżnić wśród innych składników. Wiele wiarygodnych źródeł medycznych potwierdziło tę niezwykłą właściwość kurkumy. Jeśli trudno Ci polubić jej smak, dodawaj odrobinę kurkumy do rosołu, dań jednogarnkowych czy sosów na ciepło tam nie będzie on taki wyrazisty. Polecam film w TVN. Kurkuma jest teraz mega trendy !

Sól himalajskasalt
Sól himalajska lub kłodawska. Sól taka jest bogata w minerały, nadaje potrawom smaku i wyrazistości.

Bazylia, Oreganobazylia
Bazylię i oregano zazwyczaj stosuje w parze, dodając je właśnie do wszelkich dań z kuchni śródziemnomorskiej. Trafiają niemal do każdej potrawy na bazie pomidorów.

Przypraw jest tysiące, sama uwielbiam i stosuje ich bardzo wiele. Zachęcam Was do poszerzania ich liczby w Waszym domu.

Chętnie przeczytam w komentarzach, po jakie przyprawy najchętniej sięgacie i z czym je łączycie!

Poniżej prezent ode mnie, lista warzyw, a przy nich przyprawy, które dodadzą im smaku czyli przyprawy w kuchni które trzeba mieć:

AWOCADO-natka pietruszki, szczypiorek, kolendra, kminek, chilli, grejpfrut, cytryna, limonka, pomarańcza, oregano

BAKŁAŻAN-bazylia, czosnek, pomidor, ostre sosy, olej sezamowy

BÓB-oliwa, czosnek, masło

BROKUŁY-grejpfrut, pomarańcza, czosnek, sos sojowy, olej sezamowy

BURAKI-ocet balsamiczny, koperek, cytryna, rozmaryn, tymianek, jabłka, chrzan, oliwa, orzechy

DYNIA-orzechy, owoce cytrusowe, imbir, cynamon, jabłka, gruszki, żurawina, ocet, syrop klonowy

FASOLA-oliwa, cząber, szczypiorek, natka pietruszki, cytryna, sezam, sos sojowy

FASOLKA SZPARAGOWA-masło, natka pietruszki, sos sojowy, sezam, oliwa, czosnek, koperek

KALAFIOR-bazylia, curry, sos tahini

KAPUSTA surowa-czosnek, sos winegret, olej sezamowy, imbir, jabłka; gotowana: kminek, pomidory; kiszona: grzyby, suszone śliwki

MARCHEWKA surowa-pomarańcza, cytryna, ocet winny, curry; gotowana: miód, imbir, koperek

OGÓREK-koperek, sos winegret, sezam, sos sojowy

PAPRYKA-ocet balsamiczny, czosnek, oliwki, kapary, tymianek, sos sojowy i imbir, chilli, kminek, oliwa

POMIDORY-cebula, szczypiorek, oliwa, ocet balsamiczny, bazylia, czosnek, oregano, chilli

RZEPA-miód, jabłka, gruszki, cytryna, orzechy włoskie

SELER-gotowany: czosnek, oregano, sos sojowy, olej sezamowy; surowy: jabłko, orzechy włoskie, pomarańcza

SZPINAK-sos winegret, czosnek, rodzynki, orzeszki piniowe

ZIELONE WARZYWA LIŚCIASTE-sos winegret, oliwa, owoce cytrusowe, koperek, czosnek, dymka, orzeszki piniowe, rodzynki, sezam

ZIEMNIAKI-koperek, szczypiorek, curry, czosnek, jogurt, pieczona papryka, rozmaryn, oliwa, masło

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak smacznie i zdrowo gotować, kliknij w grafikę poniżej i pobierz bezpłatny PDF z przykładami posiłków na cały tydzień. Są tam też potrawy które kochają są dobre dla naszej wątroby.

Proszę podziel się tym artykułem ze swoimi znajomymi. Każdemu może się przydać. Jeżeli nie chcesz go udostępniać możesz go po prostu POLUBIC

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: An access token is required to request this resource.
Type: OAuthException
Solution: See here for how to solve this error

 

Autorką tekstu jest pani Sylwia Napieraj, która serdecznie zaprasza do jej sklepu www.uwolnijkuchnie.pl oraz bloga kulinarnego www.zmiloscidozycia.pl

Sylwia-Napieraj-2Jestem szczęśliwą żoną i mamą trójki dzieci.

Trzy lata temu zaryzykowałam i przeprowadziłam rewolucję żywieniową w swoim domu.

Czy było łatwo? NIE. Czy są efekty? TAK.

Zjadamy 2 skrzynki tygodniowo warzyw i owoców. Nasza kuchnia jest kolorowa, pachnąca i prosta! Nareszcie wiem, że była to najlepsza decyzja w moim życiu! Piękno i smak tkwią w naturze i prostocie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 × 3 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.