Czy istnieje DIETA CUD ?
17 grudnia 2015
Świąteczny szał zakupów czyli czego kupować nie należy by mieć zdrowe święta.
17 grudnia 2015
Pokaż wszystkie

Jak zdrowo przeżyć święta?

Zbliżają się święta… Zasiadamy przy stole i często przez 3 dni biesiadujemy. Ponadto zimno i śnieg ogranicza naszą aktywność fizyczną. Co zatem zrobić, żeby nie przytyć i nie czuć się ociężale? Jak zdrowo spędzić ten wspaniały czas?

 

zdroweSwieta


Święta to czas jedyny w swoim rodzaju. Rodzinna atmosfera i wspaniałe, domowe jedzenie, sprzyjają radosnemu biesiadowaniu i kosztowaniu coraz to nowych specjałów. Nie odmawiaj sobie tej przyjemności, ale zachowaj zdrowy
rozsądek i umiar. Niedosyt jest zawsze lepszy niż przesyt, a dobrego samopoczucia na pewno nie osiągniesz, gdy będzie cię bolał z przejedzenia brzuch. Jak uniknąć uczucia ciężkości i przejedzenia?

Kilka wskazówek:
-Pamiętaj o tym, że nie musisz spróbować wszystkich potraw

-Nakładaj na talerz małe porcje i jedz powoli skup się na tym co wkładasz do ust niech to będzie proces świadomy

-Nie jedz niczego na siłę

-Unikaj słodkiego i ciast

-Po spożyciu głównego posiłku wstań od stołu. W ten sposób unikniesz przegryzania między posiłkami.

-Zmobilizuj rodzinę do wspólnych spacerów po świątecznych posiłkach-ruch jest najlepszym lekarstwem

-Deseru lepiej nie jedz zaraz po obiedzie, odczekaj trochę, daj czas organizmowi na trawienie obfitego posiłku

-Rozerwij się między posiłkami, zagrajcie w gry planszowe, śpiewajcie kolędy

-Nie pij w trakcie jedzenia. Jeżeli masz sucho ustach zanim zaczniecie biesiadowanie, wypij szklankę wody, odczekaj 15 min i dopiero wtedy zabierz się za jedzenie

6 sposobow (1)

Jak odchudzić nasze świąteczne potrawy:

Potrawy, których składnikiem jest groch lub kapusta, będą łatwiej przyswajane przez organizm, jeśli
dodasz do nich nieco przypraw ułatwiających trawienie: kminku, majeranku czy kolendry. Świąteczne zupy – zrezygnuj z mącznych dodatków typu: kluski i makaron. Pierogi z kapustą i grzybami będą mniej kaloryczne, gdy odgrzejesz je w piekarniku niż odsmażysz na oleju. Pamiętaj, aby na świątecznym stole znalazły się surówki np. z pora, ananasa, selera, które pomogą przewodowi pokarmowemu w trawieniu. A w bigosie kiełbasę możesz zastąpić chudym mięsem.

Bo zdrowie to nie tylko dbanie o jedzenie. Zdrowie oznacza pełny dobrostan psychiczny i fizyczny, witalność organizmu, dobre samopoczucie, energię i zadowolenie z życia. Te podstawowe czynniki obejmują trzy aspekty zdrowia: fizyczny, psychiczny i duchowy. Zaniedbanie któregokolwiek z nich, odbija się na naszym samopoczuciu. Dlatego warto zaprzyjaźnić się z 6 punktami zdrowego trybu życia:

6 sposobow (1)

1) odżywianie + oczyszczanie organizmu 2 razy w roku dieta alkaliczna
2) nawodnienie żywą, alkaliczną wodą
3) codzienna aktywność fizyczna
4) sen i odpoczynek
5) ekspozycja na światło słoneczne
6) budowane w sobie wdzięczności

A po świętach polecam Detox/Cleansing program opisany szerzej tutaj. Zerknij na filmik !

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak smacznie i zdrowo gotować, kliknij w grafikę poniżej i pobierz bezpłatny PDF z przykładami posiłków na cały tydzień. Są tam też potrawy które kochają Nasze Maluchy.

Proszę podziel się tym artykułem ze swoimi znajomymi. Każdemu może się przydać. Jeżeli nie chcesz go udostępniać możesz go po prostu POLUBIC. Dziękuję Bardzo.

źródło:
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/dania-wigilijne-czyli-jak-zdrowo-przezyc-swieta-bozego-narodzenia_38585.html

Click to access swieta.pdf


http://babkamedica.pl/jak-zdrowo-przezyc-swieta-w-ciazy/

1 Komentarz

  1. Justyna pisze:

    Właśnie się zastanawiałam, jak to będzie święta z detoxem, ale już znalazłam przepisy na zdrowsze wersje potraw wigilijnych + wyżej wymienione składniki, to będą super święta 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + 3 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.