10 zasad do zastosowania podczas oczyszczania organizmu

Masz problemy z zatokami?
15 stycznia 2021
Dieta rozdzielna. Na czym polega dieta niełączenia?
24 stycznia 2021
Pokaż wszystkie

10 zasad do zastosowania podczas oczyszczania organizmu

Dieta jest jednym w ważniejszych filarów skutecznego oczyszczania organizmu. Jednak oprócz pytania: „co jeść?” ważne jest też to, w jaki sposób powinniśmy to robić.

Myślę, że warto sobie w głowie ułożyć taki ideał i do niego stopniowo dążyć. „Nie od razu Kraków zbudowano”, więc nie bądź dla siebie zbyt surowa, jeśli Twój sposób żywienia znacznie odbiega od diety idealnej. Budujmy po prostu zdrowsze nawyki małymi kroczkami. 🙂

Nawet, jeśli zmiany miałyby trwać latami, spoko. Progres, a nie ideał. 🙂 Takie zasady możesz sobie nawet wydrukować, powiesić w widocznym miejscu, żeby nie umknęło. 🙂
A teraz zaprezentuję Ci 10 zasad co i jak jeść. Gotowa? To jedziemy.

Jak jeść?
1. JEDZ POWOLI
Ta zasada pomaga w wydzielaniu odpowiedniej ilości enzymów i soków trawiennych, które są niezbędne do prawidłowego wchłaniania. Dobrym pomysłem jest żucie dobrej jakości gumy miętowej, która pobudza ślinianki do dłuższej pracy. (uważaj na acesulfam k i wątpliwe słodziki)

2. ZADBAJ O PRZERWY MIĘDZY POSIŁKAMI
Dietetycy kliniczni wycofują się z reguły często, a mało, w stronę rzadziej, a więcej. Być może dlatego, że częste wyrzuty insuliny prowadzą do dość powszechnej insulinooporności, a następnie cukrzycy typu II. Właśnie dlatego nie podjadaj między posiłkami. 😉

3. PIJ WODĘ TYLKO MIĘDZY POSIŁKAMI
Każdy płyn rozrzedza treść pokarmową, zwiększając jej objętość. Przez to enzymy trawienne, których jest ograniczona ilość, nie dają rady wszystkiego dobrze strawić. Tak właśnie rodzą się problemy jelitowe i powstają złogi w jelitach. Staraj się nie pić minimum 20 minut przed posiłkiem i 2 godziny po nim. 

4. NIE JEDZ BIAŁKA PO 16

Wieczorem aktywność i wydajność układu pokarmowego spada. Białko jest z reguły ciężkostrawne, dlatego lepiej dać mu więcej czasu na dokładniejsze trawienie. Optymalną kolacją jest zupa krem z warzyw. Po takiej kolacji sen będzie spokojny, i trawienie lepsze.

5. ZADBAJ O DOBRĄ ATMOSFERĘ PODCZAS JEDZENIA
Posiłki spożywane wspólnie z bliskimi, nie dość, że pomagają w utrzymaniu więzi, to jeszcze oddziałują na naszą psychikę. Miła muzyka, brak kłótni, może pomóc nam w trawieniu.

6. ZREZYGNUJ Z CUKRU, NABIAŁU I GLUTENU (PSZENICY)
Tak na prawdę wdrożenie tej zasady to już spokojnie rok pracy. Jest bardzo ciężko, ale warto. Wszystkie te produkty zaburzają właściwą florę jelitową oraz są prozapalne.

Każdemu wyjdzie na zdrowie. Dodatkowo nabiał bardzo często alergizuje. Warto włączyć więcej kasz.

Pszenica jest mocno modyfikowana genetycznie, by zawierała więcej glutenu – składniku, który nadaje puszystość i elastyczność wypiekom. Niestety gluten skleja kosmki jelitowe, zmniejszając wchłanianie. Możesz stosować bardzo drogie suplementy diety, ale kiedy jesz dużo pszenicy, ich wchłanianie jest z pewnością niewielkie. Pszenica ponadto zawiera prozapalne białka, które powodują szkody w naszym przewodzie pokarmowym.

tutaj znajdziesz praktyczne informacje w postaci tabelki co jeść, czego nie jeść: https://sklep.zielonydetox.pl/product/darmowy-ebook-o-diecie/

7. STOSUJ DIETĘ ROZDZIELNĄ
Dobrzy dietetycy zalecają posiłek białkowo-tłuszczowy z rana. Ja często dodaję do tego warzywa. Jakoś tak łatwiej wchodzi. Dzięki tej zasadzie posiłki trawione są dużo łatwiej, ponieważ potrzebują innego optymalnego pH. Kanapka z wędliną czy schabowy z ziemniakami to zaprzeczenie tej zasady. 😉

8. ZADBAJ O JAKOŚĆ
Chodzi o to, by jedzenie jakie jemy, było w miarę możliwości pozbawione pestycydów, konserwantów, GMO, metali ciężkich. Im świeższe tym lepsze. Dobrą drogą jest znalezienie sobie rolnika, od którego bezpośrednio będziemy kupować jedzenie, mając wpływ na to, by nie była to po prostu korporacyjna żywność pozbawiona wartości odżywczych. 

9. RAZ DZIENNIE PIJ ZIELONY KOKTAJL
Świeże warzywa i owoce zmiksowane w blenderze, to witaminowa bomba dodająca nam energii. Dodatkowo zielone warzywa mają moc natleniania naszych komórek przez zawartość chlorofilu i wyciągania metali ciężkich.

10. WPROWADŹ DO JADŁOSPISU WIĘCEJ WARZYW
Dlaczego? Warzywa zawierają wodę ustruktaryzowaną, która jest łatwo wykorzystywana przez nasz organizm. Dodatkowo to bogactwo mikroelementów i błonnika. Jeśli tolerujesz surowiznę, super. Ale są osoby, które źle ją trawią (szczególnie w drugiej połowie dnia) i wtedy lepiej je spożywać w formie gotowanych zup. 

Gdy ilość alergii zrobiła się już tak ogromna, że sami po prostu, nie ogarniamy tematu. Rozszerzone testy na nietolerancje pokarmowe, mogą wskazać, co powinniśmy na minimum pół roku wykluczyć z naszego jadłospisu. Wszystko to po to, by dać czas naszym jelitom na regenerację i wyciszenie układu odpornościowego. 

Jeśli jednak ciągnie Cię do mięsa, dowiedz się więcej na temat diety ketogenicznej. Każdy z nas jest inny i nie dla każdego dieta warzywna będzie optymalna.
UWAGA Osoby chore na wrzodziejące zapalenie jelita grubego powinny unikania surowych owoców i warzyw.


Jeśli potrzebujesz inspiracji na przepisy, które można wykorzystywać podczas oczyszczania organizmu, zachęcam Cię do zapoznania się z dwoma e-bookami z przepisami. 

Dostępne tu:

https://kurs.superoczyszczanie…
https://kurs.superoczyszczanie…

A ja jeszcze raz zachęcam Cię do zakupienia praktycznego e-booka: https://sklep.zielonydetox.pl/product/darmowy-ebook-o-diecie/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × 3 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.